Digitaal declareren weekend- en vakantiepleegzorg
De gemeenten willen op de vijfde van elke maand informatie over welke kinderen uit hun gemeenten bij ons in zorg waren/zijn. In de praktijk betekent dat, dat u uw weekend- en vakantiedeclaraties op de laatste dag van de maand of op de eerste dag van de volgende maand bij ons moet indienen. Doordat dit een snellere registratie vereist, zal het declareren voortaan digitaal verlopen.
Op onze site en via bijgaande link vindt u het nieuwe declaratieformulier. Dit formulier kunt invullen en met één druk op de knop verzenden. Deze wijze van declareren (mits tijdig ingediend) stelt ons in staat de gegevens op tijd te registreren én de pleegzorgvergoeding dezelfde maand uit te betalen. Niet indienen uiterlijk op de eerste van de volgende maand betekent helaas ook dat we niet kunnen garanderen dat uitbetaling aan het einde van de maand plaatsvindt. Mocht u niet beschikken over een computer, belt u dan naar telefoonnummer 088-1424589 (u kunt vragen naar afdeling Pleegzorg). Dit nummer is tevens beschikbaar voor vragen over het declaratieformulier.
We beseffen dat de nieuwe werkwijze van u zal vragen goed in de gaten te houden wanneer u moet declareren. Echter, de werkwijze is ook versimpeld doordat declareren nu geheel digitaal kan. En dat is een stap vooruit!