Klachtbehandeling
Onze hulp kan alleen succesvol zijn als u tevreden bent. Daarom is het zo belangrijk dat u ons laat weten als u niet tevreden bent. Dan kunnen we er iets aan doen. Er zijn een paar stappen.
Bespreek uw klacht eerst met de betrokken medewerker
Onze ervaring is dat een gesprek de snelste manier is om tot een oplossing te komen. Lukt het niet om samen een oplossing te vinden? Dan kunt u de klachtenadviseur inschakelen of uw klacht rechtstreeks indienen bij de klachtencommissie.
Klachtenadviseur
Onze klachtenadviseur kan u helpen om uw klacht bespreekbaar te maken. Zij adviseert en ondersteunt zodat uw klacht op de juiste plaats en op de juiste manier wordt behandeld. Zij probeert door bemiddeling tot een oplossing te komen. Bij deze bemiddeling neemt zij een neutrale positie in.
De klachtenadviseur van Jeugdhulp Friesland is Tettie van der Graaf, zij is te bereiken via 06 21329665 of klachten@jeugdhulpfriesland.nl
Klachtencommissie
Als u van mening bent dat bemiddeling door de klachtenadviseur niet voldoende heeft opgeleverd dan kunt u er voor kiezen om uw klacht voor te leggen aan de externe klachtencommissie van Jeugdhulp Friesland. U kunt er ook voor kiezen om zonder tussenkomst van de klachtenadviseur een klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie van Jeugdhulp Friesland.
Wij willen u er op wijzen dat een vertrouwenspersoon kan helpen bij het opstellen van een klacht.
De externe klachtencommissie is te bereiken via klachten@cbkz.nl. Het postadres is:
Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem.